1. Det er en måde løbende at evaluere undervisningen med eleverne og hvor det bliver synligt for elever og lærer hvad de får ud af undervisningen. 2. Alle elever kan kan inspirere hinanden og den fælles viden bliver ikke væk i tasken, men er samlet i cyber space 3. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen ulemper Hilsen Stine.
Det vil sige at man midt i et undervisningsforløb, hvor eleverne sidder og arbejder, beder dem om at stoppe op et øjeblik. Efterfølgende kan man så tale om, dels om hvordan det går for eleverne med at løse opgaven. Fordelene ved at loop er at de elever der er svære at få i gang eller har svært ved at forstå opgaverne, kan få hjælp til at komme videre. Eleveren kan lade sig inspirere af hinanden og hvis der er misforståelser, bliver de bremset hurtigere. Eleveren får reflekteret over det de laver. Ulemperne kan være at det tager tid, og de elver der er vant til at knokle løs "bliver bremset". V.h Lone - LW
Hej Jeanett
SvarSletEt undervisningsllop betyder, at man efter 5 - 10 minutter samles og evaluere, hvad man har fået lært.
Man evaluerer ofte, gerne efter 10 min.
SvarSletMan kan finde ud af,om eleverne er "med".
Kan virke forstyrrende i undervisningen.
Bente
1. At stoppe op i en undervisningssituation og evaluerer/samle op. Det kan være efter 5-10 min eller længere tid.
SvarSlet2. At sørge for at alle elever er med.
3. At man evt. kan afbryde nogle elever, som er inde i et godt flow.
¨
Vh Peter & Karen Marie
øhm ja det er godt spørgsmål.
SvarSlet1. Det er en måde løbende at evaluere undervisningen med eleverne og hvor det bliver synligt for elever og lærer hvad de får ud af undervisningen.
SvarSlet2. Alle elever kan kan inspirere hinanden og den fælles viden bliver ikke væk i tasken, men er samlet i cyber space
3. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen ulemper
Hilsen Stine.
Det vil sige at man midt i et undervisningsforløb, hvor eleverne sidder og arbejder, beder dem om at stoppe op et øjeblik. Efterfølgende kan man så tale om, dels om hvordan det går for eleverne med at løse opgaven.
SvarSletFordelene ved at loop er at de elever der er svære at få i gang eller har svært ved at forstå opgaverne, kan få hjælp til at komme videre. Eleveren kan lade sig inspirere af hinanden og hvis der er misforståelser, bliver de bremset hurtigere. Eleveren får reflekteret over det de laver.
Ulemperne kan være at det tager tid, og de elver der er vant til at knokle løs "bliver bremset".
V.h Lone - LW