Mødedatoer.

15.2.2011: Opstart

8.3.2011: Teknik og tanker om undervisning.

15.3: Fremlægge undervisningsplan og teknisk hjælp.

14.4.2011: Evaluering mundtlig og skriftlig.

tirsdag den 15. februar 2011

opg. 2

Opgave 2. Loop

  1. Skriv hvad det vil sige at lave et undervisningsloop.
  2. Hvad er fordelene ved at anvende loop?
  3. Hvad er ulemperne ved at benytte loop?

6 kommentarer:

  1. Hej Jeanett

    Et undervisningsllop betyder, at man efter 5 - 10 minutter samles og evaluere, hvad man har fået lært.

    SvarSlet
  2. Man evaluerer ofte, gerne efter 10 min.
    Man kan finde ud af,om eleverne er "med".
    Kan virke forstyrrende i undervisningen.
    Bente

    SvarSlet
  3. 1. At stoppe op i en undervisningssituation og evaluerer/samle op. Det kan være efter 5-10 min eller længere tid.

    2. At sørge for at alle elever er med.

    3. At man evt. kan afbryde nogle elever, som er inde i et godt flow.
    ¨
    Vh Peter & Karen Marie

    SvarSlet
  4. øhm ja det er godt spørgsmål.

    SvarSlet
  5. 1. Det er en måde løbende at evaluere undervisningen med eleverne og hvor det bliver synligt for elever og lærer hvad de får ud af undervisningen.
    2. Alle elever kan kan inspirere hinanden og den fælles viden bliver ikke væk i tasken, men er samlet i cyber space
    3. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen ulemper
    Hilsen Stine.

    SvarSlet
  6. Det vil sige at man midt i et undervisningsforløb, hvor eleverne sidder og arbejder, beder dem om at stoppe op et øjeblik. Efterfølgende kan man så tale om, dels om hvordan det går for eleverne med at løse opgaven.
    Fordelene ved at loop er at de elever der er svære at få i gang eller har svært ved at forstå opgaverne, kan få hjælp til at komme videre. Eleveren kan lade sig inspirere af hinanden og hvis der er misforståelser, bliver de bremset hurtigere. Eleveren får reflekteret over det de laver.
    Ulemperne kan være at det tager tid, og de elver der er vant til at knokle løs "bliver bremset".
    V.h Lone - LW

    SvarSlet