Mødedatoer.

15.2.2011: Opstart

8.3.2011: Teknik og tanker om undervisning.

15.3: Fremlægge undervisningsplan og teknisk hjælp.

14.4.2011: Evaluering mundtlig og skriftlig.

tirsdag den 15. februar 2011

opg. 4


Opgave 4 - Evaluering  8.3.2011


  1. Hvad tror du der bliver den største udfordring ift. integration af Blogger i din undervisning?
  2. På hvilke måder forventer du at Blogger kommer til at understøtte læring i danskfaget?
  3. Hvad tror du der bliver den største udfordring ift. organisering med loops?
  4. Tror du at organisering med loops kvalificeret kommunikationen mellem lærer og elev vedr. elevernes læring?
  5. Hvordan har du oplevet din deltagelse i projektet i dag?
  6. Hvad forventer du af næste workshop?

4 kommentarer:

  1. 1. Øget motivation p.g.a. ny måde at arbejde på og it engagerer eleverne på en anden måde
    Hilsen Stine.

    SvarSlet
  2. 1. At få eleverne til at blive vant til at bruge værktøjet og internettet gennerelt. Tror mange vil have svært ved at huske hvad de skal gøre for at se de andres kommentarer etc.

    2. At eleverne kan udnytte hindandens viden/svar og bruge dem som stilladsering.

    3. At huske at bruge dem tilstrækkeligt, og være opmærksom på selv at stoppe op i undervisningen.

    4. Ja til dels, bagdelen kan så være at man forstyrrer elever der er inde i et godt flow.

    5. Helt ok.

    6. At se hvordan de andre har struktureret deres forløb og få nogle gode input.

    Vh Peter

    SvarSlet
  3. 1. Jeg tror ikke det bliver særlig svært at få motiveret eleverne til at bruge det nye værktøj. Som digitale indfødte er de langt mere åbne og fortrolige med mediet end os digitale indvandrere. Måske bliver det dem der giver os ny inspiration til mulighederne i blogger....
    2. Jeg tror den stilladserende mulighed i udvekslingen af kommentarer til forskellige indlæg vil give rigtig meget til den fælles læring. Det at kunne linke til relevante sider/billeder m.m. på nettet tror jeg kan supplere lærerens direkte undervisning på en ny måde, som måske også kan være godt for de elever der har brug for forskellige tilgange til det faglige stof
    3. Største udfordring med loops er nok som Peter også skriver at huske at stoppe op undervejs i uv. forløbet
    4. Ja jeg tror helt sikkert at det at stoppe op i læringsprocessen er rigtig vigtig, hvor er vi nu og hvor er vi på vej hen
    5. Det har været spændende at få hands on og en mere konkret forståelse af hvordan en blog bygges op. Givende at være flere kollegaer sammen om at inspirere og afprøve
    6. Glæder mig til at vi kan præsentere hinandens blogs for hinanden og få hjælp til de tekniske spørgsmål, som helt sikkert vil dukke op
    Tak til dig Jeanet for en spændende eftermiddag.
    Kh. Stine.

    SvarSlet
  4. 1. Umiddelbart tror jeg, det er elevernes forskelligheder, således at jeg husker f.eks. at lave ekstra opgaver til de fagligt dygtige. At de bærbare ofte er optaget, og jeg derfor f.eks er nødt til at planlægge Blogger som et værksted
    2. Det kan give mulighed for at trække både billeder, eksempler, lydfiler m.m. andet ind i de opgaverne, man stiller eleverne, som samtidig kan understøtte og uddybe dem. Desuden det at eleveren kan se og bruge hinandens besvarelser.
    3. Udfordringen er at sørge for at alle stopper helt, og ikke lige skal skrive noget, men at de fysisk og mentalt stopper.
    4. Jeg tror det, og er spændt på hvordan det fungerer i praksis. Mit umiddelbare indtryk er at det vil synliggøre for eleverne hvad de skal og hvor de skal hen.
    5. Det var sjovt at høre om "de andres undervisnings forløb", og herligt at det blev lidt mere konkret i forhold til programmet - personligt blev jeg lidt træt/fyldt, men det er nok fordi, der er mange informationer(forstået positivt) og jeg er spændt på at komme i gang og også en anelse stresset.
    6. Jeg glæder mig til at se de andres blogs, og få ideér til fremtidige undervisningsforløb :) og så er det jo hyggeligt at i vores gruppe
    K.h og godnat fra Lone

    SvarSlet